2011. április 19., kedd

Egy hosszú nap Rómában

Több, mint egy hónapja vagyok Nápolyban, úgy döntöttem el kéne már menni megnézni Rómát, pláne, hogy még a héten ugyebár ingyen voltak a belépők. Így tehát az történt, hogy szombaton a 6 36-os vonattal elhúztam a megnézni a "citta eterna"-t. A program elég zsúfolt volt: 9: 20, Stazione Termini, innen Colosseum, Forum Romanum, Szent Péter székesegyház, Angyalvár, Spanyol lépcső, Trevi kút, II. Viktor Emánuel emlékmű, illetve ennek a Palazzo Venezia nevű múzeum egy része. 17: 05-kor órakor visszatértem a pályaudvarra, ahonnan 10 prc múlva indult is a vonatom visszafele. Jellemző az oalszok lelkivilágára, hogy 1 vonatmegállóra voltunk Napoli Centrale tol, (Villa Literno ban) ahonnan a vonat kelet felé fordult, és elment Casertaba, és egy jó nagy kör megtételével értünk Nápolyba. Minderre egyetlen magyarázat az, hogy az nem lenne jó, ha a nem intercity vonat is 2 óra alatt megtenné a 200 km-es távot, valahogy ki kell jönnie a 2 óra 45 percnek... Róma egyébként tele volt a turistákkal, meg sok helyi is kihasználta az ingyen múzeumozást. Cserkészcsapattól kezdve, kisiskolásokon át az igazi angol turistáig bezárólag volt ott mindenféle ember. Aztán lehet, hogy Rómában ez az alap, mindenesetre, csökkenti az élményt. Mi lehet ott nyáron, a főszezonban??

Összességében jó kis túra volt, Róma kipipálva. Na, jó azért van ott még látnivaló bőséggel, én elég felületes voltam, ennyi fért bele a napba; íme a link a képekről:

https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=113213023778744138000&target=ALBUM&id=5596276675148880705&authkey=Gv1sRgCOX2uszl15qKBg&feat=email

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése