2011. május 31., kedd

Capri

Már régóta tervben volt, hogy ellátogassak Caprira, csak eddig nem jött össze. Háromszor már lefújtam az utat, most hétvégén már nem lehetett fennakadás. Nem is volt, előző nap összekészültem. Szombaton pedig hajnali keléssel indítottam a napot, 7: 35-kor futott ki az Aneoda Nápolyból, Porta di Massa kikötőből, és olyan 9 táján érkeztünk Marina Grande kikötőbe, Caprira.
Az időjárás kicsit ellenem volt, párás,és szeles. Az előbbi miatt a jó kilátással büszkélkedő  helyek jelentősége háttérbe szorult, a nagy fehérséget lehetett leginkább látni, mint ahogy azt a fotók is demonstrálják. A szél miatt, meg nehéz volt eldönteni, hogy most legyen-e rajtam pulcsi, vagy ne. Délutánra mondjuk kitisztult az idő, de akkor már nagy hegymászásokhoz nem volt kedvem, inkább strandoltam, picit meg Caprit néztem meg.
A program közben alakult ki: Capri: Marina Grande, onnan a Scala Fenicia-n (Scala :lépcső) eljutottam Anacapriba, megnéztem a Casa Rossat, a San Michele templomot, meg amire olyan büszkék, innen a Grotta Azzurra. Majd vissza Anacaprira, fel a Monte Solaro-ra, megnézni az Osservatorio Solaro-t, meg még ami arra, van és vissza Caprira, ott strand, városnézés, meg ami még belefért a napba (megnéztem pl. az Arco Naturale-t).
A látottak kapcsán  sajnos bejött a számításom, Capri és Anacapri is tele van turistával, láthatóan minden árus erre van készülve. Három euróért is lehet kávét árulni, ezt is megtanultuk, félelmetes. 

Anacapri nevezetességeitől én annyira nem voltam elájulva, a Monte Solaroról nem tudok mit mondani a köd miatt. A Grotta Azzura érdekes meg szép volt, viszont elég rövidke kis  program, kb. 10 perc, de egyszer látni kellett :).  Capri városában el lehet csavarogni, hangulatos, volt ahogy közeledett az este.  Sokat sétáltam, gondoltam megnézem a növényzetet, elvileg bizonyos fajok csak Caprin őshonosak. Ehhez annyira nem értek, de tényleg szép látvány volt, rengeteg virággal. Emiatt kirándulgattam kicsit a Monte Solaro-n, a sziget legmagasabb hegyén. Felfelé, Anacapri felől szépen kiépített séta út volt, azzal nem volt baj. Lefelé Capri felé viszont sikerült valami ösvényfélére keverednem, ami ilyen szakadékosban vitt végig, kicsit horror volt egyedül, de megoldottam. Az is igaz, hogy ezen a szakaszon láttam legtöbbet az élővilágból.
Kipróbáltam a strandot is, mondták, hogy Caprin tiszta a víz, ott fürödjek. Hát a tisztasággal nem volt gond, az tény. Viszont a hőmérséklet még nem volt az igazi. mondjuk, rajtam kívül még egy embert láttam úszni, de később kiderült rajta búvárruha volt.Na jó, annyira nem volt tragikus,szerintem kb. 20 fok, volt már rosszabb. Mondjuk miután kijöttem éreztem, azt a pezsgést, amikor az embernek beindul a vérkeringése, nah mindegy, fürödtem Caprinál a tengerben, az a lényeg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése