2011. május 8., vasárnap

"Hogy nőttél ilyen nagyra, ha ilyeneket eszel?"

Vége a zh hétnek, pihenés közben gondoltam írok kicsit az itteni életvitelemről. Kezdjük a legfontosabbal; mi a kaja . A kenyérről már írtam, még annyit ahhoz hozzátennék, hogy drága (folyékony változatban is), szóval azt amennyire lehet mellőzöm. Helyettesítő termék viszont van bőven. Most például van jó kis colomba, ami egy kalács feltupírozva (kandírozott narancshéj darabokkal, mandulával... ízletes és tápláló), eredetileg húsvéti édesség, de engem ez nem izgat.
Amit majdhogynem dobnak az ember után boltban (piacon), az a tészta, a paradicsom, a tengeri halféle, az olajbogyó meg úgy általában az ilyen olaszos cuccok. Én is ezeket eszem, szinte kizárólag. Például most a héten két kiló (durum!) tészta fogyott el. Az átlag egy kiló alatt mozgott eddig, csak most már másodszorra kaptam egy edzős társtól kaptam friss tésztát, és várhatóan jön még. Mindegy, ma a vacsi már grillezett tintahal lesz, paradicsomsalátával (mi mással?...), elég volt a szénhidrátból.
Reggelire keksz féléket esznek itt hét pofára. A nagyobb boltláncoknak, mindnek van saját márkás vajas keksze, itt ez a minimum. Mondta az itteni edző, hogy én is inkább azt egyek reggelire, mert kevesebb glutént tartalmaz és nem savasít annyira. Legalábbis ez a hivatalos indoklás, mondjuk tényleg nem rossz, még annyi, hogy cappuccino dukál hozzá. Elvileg; öt ilyen mütyűr, gyümölcssaláta, egy bögre tej, 380 kcal, ideális reggeli... mondjuk ma speciel maradtam a zsíros kenyérnél, hagymával, pirospaprikával. Na jó, normális esetben, mézes kenyeret, ilyen müzli félét, kekszet ilyesmit fogyasztok, két hónapja először és szerintem utoljára fordult elő ilyesmi.
Másik csapattárstól meg most lekvárt kaptam, úgyhogy ezzel bővül a lista. Etetik itt az erasmusos diákot, nehogy éhen haljon, akkor nem tud edzeni, meg nem érzi jól magát. Szépen rászoktatnak az itteni menüre, már csak azért is, mert anyagilag is így jön ki az ember jól. Meg nem is bánom, jó az olaszos kaja, és egészséges is, tiszta wellness tábor. Le is adtam szerintem pár kilót, a sok kekszezéssel, meg a tésztazabálással együtt.
Még annyi, hogy aki erre jár próbálja ki a mozzarellát. Megjegyzem itt rá van írva a csomagra, hogy megbontás előtt 10 percig meleg vízbe érdemes tenni (zacskóstul). Próbáljátok ki, sokkal lágyabbá teszi a sajtot, egészen elolvad az ember szájában, gondolom otthon is működik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése